קשב וריכוז – איך משיגים? איך מתגברים על הקשיים?

קשב וריכוז חשובים למידה, לזיכרון ולתקשורת בינאישיתאימון מוחי חדשני מבוסס תיאוריות נוירולוגיות-קוגניטיביות (Neuro-cognitive) המפתח יכולות קשב וריכוז באופן מהיר ונוח (במחשב מהבית). מדובר באימון אונליין מותאם אישית לכל מצב וגיל (מגיל 6, נוער ומבוגרים). תוצאות משמעותיות אצל ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז המתבטאות בלימודים, בהתארגנות ובניהול העצמי וזאת כבר תוך 3 חודשים!

קשב וריכוז- פיתוח יכולות מוחיות על ידי תוכנה? 

אפשר לפתח קשב וריכוז באמצעות אימון-מוחי ממוחשב שפותח במיוחד למטרה זו (שיטת AttenGo הנה בלעדית ומוכחת במחקר).  כבר בהתנסות ראשונית ניתן יהיה לחוש ולהתרשם משיטה ייחודית אשר "מאמצת" ו"מגרה" את המוח ומפעילה את הקשב והריכוז בכל העוצמה . תכנית אימון מוחי זו המתאימה את עצמה על-פי גיל המשתמש ומבדק מקדים. זמן השימוש במומלץ על מנת לראות תוצאות משמעותיות הוא כ-3 חודשים, וכדי לשמר אותן לטווח הארוך נדרש להמשיך לעוד כ-3 חודשים. לאחר תקופה של חצי שנה המוח הפנים את המיומנויות שנרכשו!

תוצאות משמעותיות יתבטאו בתחום הלימודי וכן בהתנהגות.  'אטנגו' כוללת שיטת משוב חדשנית ומאתגרת באמצעותה משיגים התקדמות מהירה וכן הטמעה קבועה של המיומנויות הנרכשות. 'אטנגו' ו"מאמנת" את המוח להפיק קשב וריכוז שלא כמו בעיות הנוצרות עקב חוסר ריכוז אוטומטיים בכל סביבה.

מהו טווח המיומנויות הקוגניטיביות החשובות לבעלי הפרעת קשב וריכוז? 

מערכת הקשב שלנו כוללת מספר מאפיינים והביטוי שלהם הם מיומנויות קוגניטיביות. תוכנת AttenGo כוללת פעילויות שונות הכוללות את כל מערכות הקשב הקיימות:

קשב מתמשך – היכולת להתמיד ולהחזיק קשב לאורך זמן מבלי לאבד מיכולת הריכוז וגם בסביבה לא מאתגרת!קשב סלקטיבי – היכולת להתמיד בקשב ובריכוז למרות גירויים אחרים בסביבה.
חלוקת קשב – היכולת להקצות משאבי קשב לכמה גורמים בזה אחר זה או בו זמנית
הפניית קשב – היכולת להסיט את הקשב ממרחב אחד למשנהו מבלי לאבד את הריכוז
תפקודים ניהוליים – מערכת על האחראית על מנגנון הקשב וכוללת: סדר וארגון, קבלת החלטות, תעדוף, דחיינות, אימפולסיביות וניהול עצמי.

*תוכנת AttenGo נבדקה באוניברסיטה העברית  >>  כנס בריאות – התערבות קוגניטיבית, ריפוי בעיסוק ADHD

מהם המיומנויות הקוגניטיביות החשובות בלמידה?

קשב חזותי: מעקב, סריקה וקליטה של גירויים חזותיים, תוך כדי אחסון המידע בזיכרון. קשב חזותי נדרש למשל בעת קריאה, העתקה מהלוח למחברת, כתיבה, ועוד.
קשב שמיעתי: מעקב, קליטה והפנמה בזיכרון של גירויים קוליים. קשב שמיעתי נדרש למשל בעת שיחה, שמיעת הרצאה ועוד.
ניהול ובקרה עצמית (תפקודים ניהוליים) –  זו המיומנות החשובה ביותר כשמדובר ב- ADHD. מדובר ביכולת לבצע פעולות הקשורות בארגון, קבלת החלטות, שימור מידע בזיכרון וסינון גירויים מסיחים סביבתיים לא חשובים.
זמן תגובה – ביצוע הוראות בזמן תגובה מהיר, תוך כדי הערכת זמן ודיוק במשימה (כלומר כמה שפחות טעויות).
זיכרוןיכולת זיכרון טובה היה היכולת לקלוט, לאחסן ולשלוף מידע בזיכרון, הן של הטווח הקצר והן של הטווח הארוך.

קשב וריכוז – למי עוד חסר?

בעיות בקשב וריכוז נגרמים כתוצאה מאירועים שונים: ישנה הפרעת הקשב ADHD המדוברת כל כך והיא למעשה תסמונת נוירולוגית מולדת. אך יש גם בעיות קשב וריכוז שנגרמים מאירועים אחרים למשל: פגיעות ראש, אפילפסיה, טראומה, גיל מתקדם, מחלות קשות, דיכאון, אוטיזם. 'אטנגו' מומלצת לכל אלה כיוון שאופן פעולתה מסייע בבניית קשרים נוירולוגים חדשים שעוזרים לפיתוח המיומנויות הקוגניטיביות.

אימון מוחי לקשב וריכוז – מהו ההיבט הנוירולוגי?

התרגילים הייחודים המובנים בתוכנה למעשה "מגרים" את המערכת העצבית אשר באונה הפרונטלית שבמוח, ומאיצים הפקת גלי מוח מתדר גבוה יותר הנדרשים לריכוז יעיל. כאשר האונה הפרונטלית עובדת טוב יותר (מצליחה להפיק יותר גלים מסוג ביתא-1 תוך כדי הנמכת גלים מסוג תיטא), ישנה זרימת דופמין טובה יותר וכך נוצרת היכולת להפיק קשב וריכוז.

ניתן לפתח מיומנויות של קשב וריכוז, כטיפול עצמאי ללא תרופות (כגון ריטלין וקונצרטה), אך גם למי שכן נוטל ריטלין ואינו מרוצה מהתוצאות או סובל תופעות הלוואי מומלץ מאוד לשלב את 'אטנגו' יחד עם התרופה ובמשך הזמן לראות את התוצאות. השימוש בתכנית 'אטנגו' הנו בטוח ואינו מלווה בתוצאות לוואי!

לסיכום – איך להשיג קשב וריכוז ביעילות ובקלות?

תכנית האימון לפיתוח קשב וריכוז, הינה פיתוח ישראלי על פי ידע קנדי, בעלת גישה נוחה וידידותית לאימון יומי בבית או בכל מקום אחר בו ישנו מחשב וחיבור לאינטנט. תוכנית האימון פותחה על ממשק web – קל, נוח, זמין ומתאים לכל הגילאים.

הרשמה לתוכנית אימון אישית