אורית: לומדת משפטים ומצליחה

שמי אורית, אני וכן ביתי (בת 9.5) משתמשות בתוכנה!
אני היום בת 40 וסטודנטית למשפטים בשנה השניה. התוודעותי להיותי עם בעיות קשב וריכוז ולקות למידה הגיעה רק עם הכניסה ללימודים ותוך כדי גילוי שגם לביתי בת ה9.5 יש בעיות שכאלה. בעיסוקיי אני מנחה של סדנאות למודעות עצמית וחייבת להגיד שבדיעבד מה שהציל אותי באמת מהתסכול שכרוך בבעיות לקות הלמידה הוא הידיעה שבמקום אחד יש חיסרון ובמקום אחר יש עודף. למרות הידיעה על כך, זה לא עושה את ההתמודדות קלה יותר ואם אני צריכה לקרוא מאמר, לוקח לי הרבה זמן ועם צורך לקרוא את זה כמה פעמים. כל הסחת דעת הכי קטנה מפריעה ואז צריך לקרוא עוד פעם ואורך הגלות שהדברים לוקחים מתסכל עד כדי שלפעמים פשוט רוצים לוותר. אין ספק שידיעת הקושי מבפנים לאורך השנים היא זו שלא הביאה אותי ללימודים אקדמאיים ובמידה מסויימת אני לא מצטערת על כך, כי הייתי צריכה לבנות את תחושת הערך מבפנים למרות בעיית הלקות ורק אחר כך להרשות לעצמי להתמודד עם הבעיה באופן פרונטלי.

לימודי משפטים מבקשים קריאה של חומר רב וניתוחים שלוקחים בחשבון קשב וריכוז רבים והתסכול בהתחלה היה גדול. התחלתי כבר להתרגל לזה שזה קשה ושאני צריכה להשקיע הרבה יותר מאשר אדם רגיל, אבל נורא קשה להתרגל לזה שאתה משקיע והציונים לא בהתאם. בנקודה זו התחלתי לראות מה אני יכולה לעשות כדי לעזור לעצמי, ניסיתי ריטלין ואני חייבת להגיד שבזמן שלקחתי אותו, הצלחתי לקרוא חומר בשעתיים וחצי שבדרך כלל אני קוראת אותו ב-12 שעות ויותר, רק שתופעות הלוואי לאחר מכן היו נוראיות….פיזור נורא גדול, תחושה שאי אפשר להזיז את הגוף וכל משפט שהייתי צריכה להגיד לקח לי הרבה זמן להגיד ובתוספת לזה שיש לי התנגדות לשימוש ב”סמים” כאלה או אחרים, חיפשתי אחר דרכים אחרות….

התוודעתי לתוכנה והיום אני אחרי חצי שנה של אימון עם התוכנה ואני רוצה לשתף אתכם בחוויותיי: אני חייבת להגיד שכל מי ששומע אותי היום אומר לי שאני נשמעת כמו תקליט שבור בכל פעם שאני מדברת על מה שקרה לי מאז השימוש בשיטה, אבל מי כמונו אנשי לקות הלמידה, מתלהבים כשאנחנו מצליחים לעשות משהו שבדרך כלל לוקח לנו כל כך הרבה זמן. סדר וארגון בבית נעשה יותר קל ואפילו בני הבית מסתכלים עליי בהרמת גבה על זה שאני מתלוננת על זה שלא מסודר.

היכולת להפריד בין העיקר והטפל במשימות יומיומיות, פירוק של משימה לגורמים תוך התעלמות מהסחות דעת סביבתיות, מדהים כשלעצמו. היכולת לקרוא חומר בלי “בריחות” מאופיינות של לקות למידה בהרבה פחות ממה שאני רגילה אליו. אחרי כחודשיים בשימוש בתוכנה, עברתי 2 בחינות והגשתי עבודה, שאני פשוט בהלם על היכולת לשבת מבלי להיכנס לחרדה, תוך ידיעה שאני יכולה לסמוך על עצמי ושהדברים יבואו יותר בקלות. גם הניסוח משתפר ברמה שאני קוראת ואני אומרת לעצמי”….”וואוו, מי כתבה את זה ובקלות הזו?…….”

והתוצאה המרשימה באמת היא שהעליתי 15-20 נקודות בציונים במבחנים, מה שהיה מאוד מתסכל לפני כן לקבל 60 גבולי. השיטה מדברת על תרגול של 3-5 פעמים בשבוע, חצי שעה בכל פעם בארבע חודשים רצופים. אני תרגלתי בממוצע 6 פעמים בשבוע בחודשיים הראשונים ואח”כ בהתאם למבוקש ואת האמת, זה שווה את התרגול. אין אדם שנמצא לידי ואני לא ממליצה לו על זה, כי ההצלחה ענקית. לכל מי שקורא את זה ויודע על לקות למידה וקשב וריכוז שלו ושל האחרים……מאוד ממליצה לנסות, אתם לא תאמינו בתוצאות, אבל מה זה משנה, העיקר שהחיים יהיו יותר קלים, ומהמקום שלנו, באמת קלות לא תזיק לנו.

גם לבתי, בת ה 9.5 שאובחנה כדיסלקטית ודיסגרפית עם בעיות קריאה, כתיבה וארגון, יש שיפור ניכר בצורת הכתב, בקריאה וביכולת להתנהל בצורה מסודרת. לדוגמא: היא יוצאת לטיול וכותבת ביוזמתה רשימה של דברים שהיא צריכה להכניס לתיק, מכניסה לתיק ומסמנת וי, זה לא מובן מאליו לחלוטין אצלה. בעקבות זה גם הביטחון העצמי והעמידה על דעתה עלו וזה משמח מאוד לראות את זה.

מאחלת לכולנו רק דברים טובים וחיים שמחים ומאושרים.

אורית – ניתן לפנות אלי באימייל: reikilight@walla.com