בניית שגרה בחיי ילדים

בניית שגרה בחיי ילדים עם הפרעות קשב וריכוז

בניית שגרה בחיי ילדיםילדיך הולכים לישון כל יום בשעה אחרת? כל ילד אוכל כשהוא רעב ואין ארוחות משפחתיות? מומחים רבים ממליצים להורים להרגיל את ילדיהם לשגרה מובנית. בניית שגרה בחיי ילדים חשובה מאוד, זאת מכיוון שהם זקוקים ומסתבר מתפתחים טוב יותר כששגרת יומם עקבית וצפויה מראש.

כאשר ילדים יודעים מה צפוי להם, קל להם יותר לעבור מפעילות אחת לשנייה ובכך אנו מונעים מצבי קונפליקט רבים.

למשל: “הגיע הזמן להפסיק לשחק וללכת להתקלח”, “בעוד רבע שעה אבא יגיע הביתה ונשב לאכול ארוחת ערב”.

במהלך החופש הגדול נושא השגרה הופך לבעייתי במיוחד.

בחודשי הקיץ החמים רוב המשפחות מבלות בחוץ עד שעה מאוחרת, נוסעים לנופש ובאופן כללי “יוצאים מהשגרה”.

חשוב לבלות, לנוח ולהנות עם הילדים, אך אנו ממליצים, להשתדל לשמור על שגרה עד כמה שניתן, בעיקר בכל מה שקשור לזמני ארוחות ושעות שינה.

היתרונות של השגרה ידועים לכולם אך הורים רבים נתקלים בקשיים בעת בניית השגרה.

אספנו עבורכם מספר טיפים מועילים:

טיפים לבניית שגרה בחיי ילדים:

  • בניית שגרה חשובה במיוחד כשמדובר בזמני ארוחות ושינה. קשה יותר להתמודד עם ילדים כשהם רעבים או עייפים.
  • השגרה חשובה בעיקר בשעות עמוסות ביום, כגון: בזמן ההתארגנות ליציאה מהבית בבוקר או בערב לפני השינה. כאשר ילדים יודעים מה צפוי לקרות בשעות אלו הם מתמודדים טוב יותר עם המשימות שעליהם לבצע.
  • שתפו את ילדיכם בקבלת החלטות לגבי בניית השגרה בהתאם לגילם. כאשר ילדים מעורבים בדיון על השגרה שלהם הם לומדים להתארגן באופן יעיל ולעמוד בלוחות זמנים.
  • מומלץ לכתוב את סדר היום על דף צבעוני ולהציגו במקום נגיש לכולם. דף כזה מהווה תזכורת עבורכם ועבור ילדיכם. במהלך החופש הגדול אפשר לתכנן שגרה שונה מזו שמתאימה לשנת הלימודים.
  • וודאו כי במהלך שגרת היום של ילדיכם יש גם זמן פנוי ללא תוכנית מובנית. ילדים צריכים ללמוד גם להעסיק את עצמם בשעות הפנאי שלהם.
  • במידה ואתם רוצים להגביל את הזמן בו ילדיכם יעסקו בפעילות מסויימת, שלבו פעילות זו במהלך שגרת היום. למשל: בין 17:00 ל-17:30 – זמן צפייה בטלויזיה.
  • חשוב שהשגרה לא תהיה נוקשה מידי. כאשר ילדים מתרגלים לשגרה שמתאימה להם, אפשר מידי פעם “לשבור את השגרה” כאירוע מיוחד ואז אין לילדים שום קושי לחזור לשגרה הקבועה.
  • חשוב לזכור שמדובר בתהליך של בניית שגרה ולכן נדרש זמן. קשה לשנות הרגלים ישנים ולהתרגל לחדשים.

>> חזרה לכל המאמרים