הפרעת קשב וריכוז משפיעה על התזונה שלכם

הפרעת קשב וריכוז משפיעה על התזונה שלכםלא קל לשמור על דיאטה, אחת כמה וכמה כשמדובר בבעלי הפרעת קשב וריכוז! תתפלאו לדעת, אך הפרעת קשב וריכוז משפיעה על התזונה שלכם. 

אנשים שנמצאים בתהליך של דיאטה נדרשים למעקב קפדני אחר המזון אותו הם אמורים לאכול, כולל רישום קפדני של סוגי המזון, הכמויות, שעות האכילה ועוד.

כידוע, בדיאטה יש לתכנן את הארוחות מראש, לבשל אותם בזמן ולהקפיד לצרוך רק את אותם מרכיבים המותרים להם בתהליך ההרזיה. זה דורש יכולת תכנון, מעקב והתמדה.

למי שיש הפרעת קשב – התהליך קשה כפליים ובמקרים רבים נכשל.

מדוע הפרעת קשב וריכוז משפיעה על התזונה שלכם?

רוב האנשים הסובלים מבעיות קשב וריכוז, מתקשים בארגון, תכנון ועמידה במשימות הדורשות מעקב לטווח הארוך. שמירה על דיאטה לפי כללים, בחירת מזון לפי תפריטים, רישום ומעקב, דורשים בין השאר יכולות קוגניטיביות כגון: ארגון ותכנון. ההתלהבות ההתחלתית לבישול הארוחות הדיאטטיות, מתחלפת במהרה למשימה מעיקה וקנטרנית. משימת הרישום והמעקב אחר המזון או ספירת הקלוריות, הופכים לנטל ולרוב הדיאטה מופסקת לפני שהיו תוצאות. נשמע מוכר?

הפרעת קשב וריכוז ודפוס אכילה אימפולסיבית

מחקרים מראים כי אצל אנשים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז, קיימת נטייה לאכול בחפזה מכל הבא ליד, ללא קשר למידת הרעב.

לאנשים אלו, נטייה לפנות לחטיפים ומזון מהיר עקב חוסר סבלנות לבישול ביתי או להמתנה במסעדות בעלות מזון בריא בשירות אטי יותר. מלבד חוסר היכולת לעצור ולחשוב מראש על ארוחות מסודרות ובריאות, המחקרים מצביעים על תשוקה עזה למוצרי ג’אנק פוד, חיטה ומוצרי חלב אצל אנשים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז וכן לשוקולד וקפה. בעלי הפרעת קשב ADHD לא נותנים את מלא תשומת הלב לרמות הרעב שלהם. הם עשויים להיות עסוקים במהלך היום, לאכול מעט מאוד ואז לגלות שהם רעבים ולהזדקק למזון מהיר או לחטיפים עתירי קלוריות. כמובן שכל אלו גורמים לעליה מהירה ועקבית במשקל.

מהי אכילה רגשית?

כיצד עוד הפרעת קשב וריכוז משפיעה על התזונה שלכם? תכירו את האכילה הרגשית, זו אינה אכילה המונעת כתוצאה מרעב, אלא מסיבות שונות הקשורות בשעמום, עצב, חרדה, גמול עצמי וכדומה.

אנשים הסובלים מבעיות קשב וריכוז, מפתחים עם השנים (זה מתחיל בילדות) דימוי עצמי נמוך וצוברים בעיות רגשיות ולעתים אף דיכאוניות.

במקרים רבים הם ימצאו את עצמם נתונים למתקפה של אכילה רגשית שאינה מווסתת או קשורה למצבי הרעב האובייקטיבי שלהם.

איך להצליח לשמור על התזונה והדיאטה גם אם יש לך הפרעת קשב וריכוז?

למען האמת לכולנו קשה לשמור על התזונה והדיאטה ולפעול לפי כללים. אבל במקרה של הפרעות קשב וריכוז, אנו ממליצים כן לטפל בתסמיני הפרעת הקשב על מנת לשפר את התפקוד האישי. כך למשל תוכלו לשפר את המיומנויות הקריטיות שהזכרנו למעלה: ארגון, תכנון, קבלת ההחלטות, שליטה עצמית ולא אימפולסיבית ועוד. קבלו את: הפרעות קשב וריכוז – המדריך

אז איך עושים את זה? המיומנויות שהזכרנו ניתנים לחיזוק ושיפור על ידי אימון-מוחי!

הכירו את תוכנית האימון המוחי של AttenGo אשר מתבצעת אונליין כאן באתר. על ידי תרגול של 30 דקות בלבד במשך 3 פעמים בשבוע תוכלו להשיג תוצאות חיוביות על יכולות הארגון, התכנון, הרוגע, השליטה והניהול העצמי שלכם – כל אלו ישפיעו באופן ישיר התזונה הנכונה ושמירה על כללי הדיאטה שלכם.

למה אתם מחכים? הירשמו עוד היום ושפרו את חייכם!

>> חזרה לכל המאמרים