קפה והפרעות קשב וריכוז

האם שתיית קפה ממריצה היפראקטיביות או דווקא מרגיעה?

קפה ידוע כממריץ ומעורר, אך לאחרונה מדברים על כך שמי שסובל מ-הפרעות קשב וריכוז עשוי דווקא לגלות ששתיית קפה עוזרת לו להיות ממוקד ומרוכז. עדיין לא התבצעו מחקרים רפואיים מקיפים שמאששים את התופעה הזו, אך הורים להם ילדים היפראקטיביים כבר הבחינו ביתרונות אלו של הקפה. האפקט המרגיע של קפה על ילדים היפראקטיביים נהיה נושא שיחה נפוץ בפורומים ואתרי אינטרנט רבים.

בדרך כלל, לילדים שיש להם הפרעות קשב וריכוז, רופאים רושמים וממליצים ליטול את תרופת רטלין או תרופת הקונצרטה שמעלות את רמות הדופמין במוח. רמות גבוהות אלו, נוטות להרגיע ולעזור למוחות שהם פעילים במיוחד. הקפה יכול להעלות את רמות הדופמין בלי הסיכונים שנלווים לתרופות אך כמובן שלמשך זמן קצר בהרבה. מה שכן, עדיף להימנע משימוש בסוכר שדווקא מחמיר את הסימפטומים של הפרעות קשב וריכוז.

עשרות מחקרים שכבר התבצעו ומחקרים שמתבצעים כיום, ממשיכים לתור אחר היתרונות הבריאותיים של הקפה. עד שנגלה מהם היתרונות הללו, ניתן לשלב את השיטות הטבעיות הללו, כגון שתיית קפה וטיפולים טבעיים אחרים. בין השאר מומלץ לתרגל בשיטת האימון המוחי של אטנגו – השיטה הנוירו קוגניטיבית. בשיטה זו, עובדים למעשה גם על אפקט עוררות של הפעילות המוחית המסייעת להזרמת דופמין, ממש כמו תרופת הריטלין או הקונצרטה, וכתוצאה מכך נוצר מצב של ריכוז ומיקוד גבוה – כמובן ללא תופעות הלוואי של התרופות, כי מדובר בשיטה קוגניטיבית טבעית.