פורסם על ידי ב 09/09/2019

הרבה יותר קל לאבחן הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים צעירים בגיל העשרה.

הבעיה באבחון ובטיפול מתמקדת בגילאים הצעירים יותר, בהם אין כלי אבחון מתאימים והמוסדות המוכרים אינם מאפשרים טיפול רלוונטי.

הילד הקטן שלכם לא מסוגל לשבת בשקט ליותר ממספר דקות? הוא לא מסוגל להתרכז בשיחה או להיות קשוב לבקשות שלכם? הוא חווה התפרצויות זעם חוזרות ונשנות? ומה לגבי האימפולסיביות שלו וחוסר היכולת לדחות סיפוקים מידיים?

אתם נדהמים לגלות כיצד הילד שלכם שובר שיאים במשחקי מחשב ובריכוז ממושך בתכניות טלוויזיה המספקות גירוי מרבי – אבל מה קורה שהוא מתבקש להתמקד בציור או בלגו? מדוע הוא לא מסוגל להתמיד בהקשבה לסיפור או בכתיבת אותיות?! אתם, כהורים שלו, מרגישים את חוסר השקט הכללי, את הבעיה הניכרת ואת התסכול,שעד גיל 8 לפחות הוא לא יוכל לקבל אבחון ממשי. אתם יודעים שקיימת בעיה שמוכרחה להיפתר.

כיצד מזהים הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים צעירים?

אם הילד שלכם תזזיתי וחסר מנוחה, מתקשה לבצע הוראות הקשורות בסדר ובארגון, לרוב חסר מוטיבציה ומתוסכל בקלות,אם הוא תובעני ומתנגד להוראותיכם ומשאיר את המטלות שלו לרגע האחרון, אם הוא נוטה לחוסר תשומת לב, לחוסר יכולת לדחות סיפוקים מידיים ודעתו מוסחת בקלות.

אם הוא אימפולסיבי, מדבר ופועל מבלי לחשוב בטרם ויש לו “פתיל קצר”. אם הוא חסר מנוחה ומתקשה להתרצות, מתקשה בהשלמת משימות ומוותר עליהן מראש… כל אלו מעידים על בעיות בקשב ובריכוז.

חובתנו לעזור ולהקל על הילד

חשוב לזכור שהילד הוא זה שסובל מהבעיה. הוא רוצה להיות מסוגל לשבת בשקט, הוא רוצה שהחדר שלו יהיה מסודר ובאופן טבעי – כילד קטן – הוא רוצה להיות מסוגל לבצע את כל אשר הוריו מבקשים ממנו. חוסר היכולת שלו להיות קשוב ורגוע כמו גם חוסר השליטה שלו באימפולסיביות שלו והדחף שלו להתנגד מתסכלים אותו יותר מאשר כל אחד אחר שנמצא בסביבתו. האחריות שלנו כהורים היא להתמודד עם הבעיה בצורה נכונה ועקבית, להביע חמלה וסובלנות, לתמוך וכמובן לטפל בשורש הבעיה ולא לוותר. המטרה שלנו היא ליצור עבורו סביבה תומכת ובית יציב ומאושר. גם עם הפרעת קשב וריכוז, אפשר לגדל ילדים מאושרים.

לא לחכות לאבחון

המלצה אחרונה שיש לנו אליכם בנושא הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים צעירים, במידה והרגשתם שיש לילד שלכם בעיית קשב וריכוז, והוא צעיר מדי על מנת לעבור אבחון, זה לא פותר אתכם מהאחריות לעזור לו. מעבר לכך,דחיית הטיפול בו עשויה לגרום להסלמה במצבו ולחוויות שליליות שהוא חווה בינתיים מהסביבה כתוצאה מהקשיים שלו. ההערכה העצמית מתבססת על מה שהוא מסוגל לעשות והפידבקים שהוא מקבל מהסביבה – אם זה מהילדים בגן, או בכתה א’, מהגננת או מהמורה, מההורים של חברים שלו, מהמשפחה המורחבת, מכל אלו שהתייחסותם אליו יותר אובייקטיבית ולא מאפשרת אהבה ללא תנאי, כשם שאתם מעניקים. הטיפול צריך להתחיל מוקדם ככל האפשר, כיוון שבעיית הקשב והריכוז משפיעה באופן עקיף על ההערכה העצמית שלו ועל תפישתו את העולם.

כיצד AttenGo יכולה לסייע לכם?

AttenGo הנה תכנה נוירוקוגניטיבית לאימון המוח בשיטה ייחודית.

המטרה: לתקן ולשפר יכולות מוחיות הקשורות לקשב, ריכוז, זיכרון ותפקודים ניהוליים (EF).
אנחנו עובדים עם ילדים החל מגיל 5 והתוצאות ניכרות ומובטחות.
פנו אלינו עוד היום לקבלת הסבר מלא על התהליך.

דילוג לתוכן